středa 21. ledna 2015

Mandlovo carobový litý perník


Já prostě MILUJU litý perník. To je bez debat. Litý perník je prostě boží a kdykoliv ho kdokoliv má tak věřte, že jestli jsem tam já, tak už ho nemá. Je to prostě vděčná "buchta". Stejně jako já, když mi ho někdo nabídne. Nahoře kokos, čokoládová poleva a vevnitř povidla... ACH! Jen o něm píši a dala bych si zase.

Stejně jako k vánočce patří kakao, perník jím zásadně s černým čajem. Hmmmm


Tento perník je mou variací na klasické perníkové lité těsto, kakao jsem nahradila carobem, takže je těsto světlejší, část čtvrtina mouky je vyměněná za mleté mandle a taky jsem do něho naházela čokoládové kousky, které tvoří malé vláčné ostrůvky. Jo a povidla jsem vyměnila za domácí malinovou marmeládu, takže to je vlastně úúúplně jiný perník než o jakém jsem mluvila v úvodu, ale beztak je pekelně dobrý!


Čas: cca 60minut
porcí: - záleží na okolností a velikosti porce od 1 po 24 bych řekla

Ingredience
300g polohrubé mouky
100g mletých mandlí
3 lžičky carobu
1 lžička perníkového koření (skořice, hřebíček, badyán)
lžička pečícího prášku, sody nebo prášku do perníku
150g třtinového moučkového cukru
hrnek mléka
1 vejce
100g másla - rozpuštěného
100g čokolády na vaření rozlámané na malé kousky
špetka soli

malinová marmeláda
čokoládová poleva
kokos

Mouku s carobem. solí, prdopečem, kořením,sody, cukrem prosejeme  přes síto nebo cedník do mísy. Přidáme mandle a kousky čokolády., utvoříme si v středu důlek do kterého vlijeme mléko, máslo, a vejce. Vše pořádně ručně nebo v robotu pomícháme a vlijeme na vymaštěný a moukou vysypaný plech.
Zatřeseme jím do všech směrů, aby se těsto rovnoměrně rozlilo po plechu a dáme péct na 180°C  přibližně 30 -40 minut. čas vytažení poznáme podle špejle, kterou zapíchneme do těsta, vytáhneme-li ji suchou, máme hotovo.

Korpus necháme vychladnout na mřížce, pak ho nahoře zarovnáme, a v polovině rozřízneme. obě poloviny namažeme marmeládou a zpět přiklopíme k sobě. Ve vodní lázni si rozpustíme polevu a naneseme na perník. na závěr posypeme kokosem.

Uznávám je to trošku pracnější a je v tom spousta věcí, ale bude Vám fakt chutnat!

          Dobrou chuť!

Žádné komentáře:

Okomentovat